Meta Grgurevič: Presek

dodal Tevž Logar 7. april 2015 13:15

image02 copy

 

Prostorska postavitev

10.– 30. 4. 2015

Odprtje razstave v petek, 10. aprila 2015, ob 20. uri.

Mestna galerija Nova Gorica svojo razstavno sezono nadaljuje s predstavitvijo umetnice Mete Grgurevič. Umetnica, ki je sicer končala podiplomski študij slikarstva, je našla svoje izrazno sredstvo v kompleksnem prepletu kinetičnih mehanskih objektov in večmedijskih postavitev. Kot pravi Tevž Logar, strokovni sodelavec projekta Zagon – sodobna umetnost z novimi močmi, ki je prispeval tudi tekst v razstavni katalog, »njena kompleksna umetniška dela vselej nagovarjajo več čutov hkrati in tako nenehno preizkušajo možnosti gledalčeve (samo)refleksije, a vseskozi izražajo tudi umetničino lastno intimo, čustva in izredno neposreden pristop k vprašanjem, ki jih umetnica želi izpostaviti v kontekstu posamičnih projektov.«

Tokratna novogoriška razstava Presek poskuša preko izbranih umetniških del izpostaviti nekatere formalne in vsebinske poti Mete Grgurevič v časovnem razponu štirih let. Jedro predstavlja izbor in sopostavitev umetniških del, ki so nekakšna sinteza projektov Lucid Dream (2012), Galanterie Mécanique (2013) in Saudade (2015). Na ta način se v galerijskem prostoru vzpostavljata dialoga, ki gledalca peljeta v dve smeri: prva je nekakšen interni dialog med gibljivo podobo in statičnim objektom, druga pa vzpostavlja razmerja med gibljivo sliko – zvokom – objektom – prostorom. »Galerijska postavitev tako postaja nekakšna “koreografija” posamičnih elementov in zarisuje možnosti, ki jih lahko ima v današnjem času prečenje skozi različne medije. Izkušnja razstave Presek tako postane nekaj neizbežnega, a hkrati izmuzljivega, saj se razmerja med gledalcem in posamičnimi elementi nenehno spreminjajo in se posledično s tem tudi odmikajo od konvencij izključno haptične percepcije. Zato se zdi, da sopostavitev projektov ni zgolj sinteza umetničine preteklosti, ampak gre za novo sozvočje avdio-vizualnih struktur, ki omogočajo nov svoboden pogled, ki lahko povsem relativizira staro izkušnjo. Prav zaradi tega se, ko razmišljamo o umetniški praksi Mete Grgurevič, ne moremo znebiti občutka, da umetniški projekt v trenutku, ko je zaključen, že postane izhodišče za razmislek o novih razmerjih, ki nastajajo znotraj njega. Presek skozi preteklost, da lahko razumemo prihodnost«, zaključuje svoje razmišljanje Tevž Logar.

 

Razstava je del projekta Zagon, ki ga delno delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Projekt se izvaja v okviru Operativnega programa razvoja človeških virov, razvojne prioritete: »Enakost možnosti in spodbujanje socialne vključenosti«; prednostne usmeritve: »Dvig zaposljivosti ranljivih družbenih skupin na področju kulture in podpora njihovi socialni vključenosti«.

 

O umetnici

Meta Grgurevič (1979) je leta 2007 končala podiplomski študij slikarstva na Likovni akademiji v Benetkah. Leta 2002 je z Maro Ambrožič, Jasmino Cibic in Mery Favaretto ustanovila skupino Passaporta, ki je delovala med Benetkami, Ljubljano, Granado in Londonom. Od leta 2007 je v Sloveniji pripravila več samostojnih projektov in sodelovala na številnih skupinskih razstavah v Sloveniji, Italiji, Londonu, Grčiji, New Yorku, Bosni in Hercegovini, na Hrvaškem, v Makedoniji in Avstriji.

Meta Grgurevič je dobitnica številnih nominacij za perspektivne mlade umetnike in nagrad: leta 2002 je v Benetkah za delo Miki Maus je pedr prejela nagrado Premio Consorzio Nuovo Bevilacqua la Masa, leta 2004 je bila skupina Passaporta uvrščena med perspektivne italijanske umetnike Premio Furla, leta 2009 pa je prejela nagrado za projekt Worlds Don’t Come Easy, ki je bil prepoznan kot najboljši intermedijski projekt na festivalu Akto v Makedoniji. Lani je prejela tri zelo pomembna priznanja: BIENALEONLINE 2013 jo je na podlagi odločitve tridesetih vodilnih svetovnih kuratorjev uvrstilo med 180 najbolj obetavnih umetnikov na svetu, bila je izbrana med štiri finaliste za nagrado skupine OHO, na 30. grafičnem bienalu Ljubljana pa je za projekt Mehanična galanterija/Srebrna nit (Galantérie Mecanique/Fil d’argent) s soavtorico Uršo Vidic prejela posebno omembo mednarodne žirije. Leta 2010 je prejela delovno štipendijo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije. Spomladi leta 2012 je bila rezidenčna umetnica na Finskem v HIAP – Mednarodni umetniški program Helsinki in leta 2013 rezidenčna umetnica v ateljeju Ministrstva za kulturo Republike Slovenije v New Yorku. Živi in dela v Ljubljani.

Več o umetnici na: www.metagrgurevic.com